• Home
  • Nieuws
  • Stadspartij Nijmegen wil verbeterslag in klantvriendelijkheid Meld & Herstel App

Stadspartij Nijmegen wil verbeterslag in klantvriendelijkheid Meld & Herstel App

Geplaatst op      Leestijd: 1.5 minuut
Stadspartij Nijmegen wil verbeterslag in klantvriendelijkheid Meld & Herstel App

Dankzij de Meld & Herstel App kunnen inwoners de ogen en oren van de gemeente Nijmegen zijn. Door te melden als er iets kapot is of als er ergens overlast is, kan de gemeente zorgen dat de stad schoon, heel en veilig blijft. Stadspartij Nijmegen merkt dat de communicatie via de app soms niet erg 'klantvriendelijk' is en vraagt daarom aan het College om een verbeterslag te maken.

Die verbeterslag zou eruit moeten bestaan dat iedere melding een tijdige reactie krijgt en zo veel mogelijk meldingen leiden tot een oplossing, ook als het gaat om een melding die bestemd is voor een andere organisatie dan de gemeente. Wie nu een melding maakt bij de Meld & Herstel App krijgt regelmatig te horen dat het defect niet de verantwoordelijkheid van de gemeente is, maar die van andere organisaties. De gemeente geeft meldingen soms wel door aan die verantwoordelijke organisaties. Of dat leidt tot een oplossing is vaak onduidelijk. Stadspartij Nijmegen vindt dat in principe op iedere melding een reactie moet komen of en hoe iets wordt opgelost en hoe snel.

Het komt ook vaak voor dat de gemeente een melding afwijst omdat het niet gaat over een object van de gemeente zelf. De inwoner krijgt dan de tip om via het Kadaster uit te zoeken wie wel de eigenaar is. Dat is echter complex en kost geld. Het uitzoeken wie de eigenaar van een object kost bijna 25 euro per keer. Stadspartij Nijmegen vraagt daarom uit te zoeken of de gemeente niet veel vaker zelf actief de eigenaar kan opsporen en daar niet de inwoner voor verantwoordelijk te houden.

Ook wil de Stadspartij Nijmegen dat er meer aandacht komt voor inwoners die niet digitaal vaardig zijn of laaggeletterd zijn. Zij kunnen vaak de app niet gebruiken en kennen ook geen andere manieren toch een melding te maken van iets dat kapot is of overlast veroorzaakt.

De vragen aan het College over deze verbeterslag zijn gesteld. Een antwoord volgt eind februari.
Schrijf in voor onze nieuwsbrief en we informeren je periodiek.
Inschrijven



Doneer
Doneer
X
Verder
<
Verder